Firat min födelsedag med Cherry Chocolat Cake och cupcakes med citronfrosting



För två veckor sedan fyllde jag hela 26 år och det firades såklart med lite fika. Jag bjöd på en enkel variant av "Cherry Chocolat Cake", nämligen en vanlig kladdkaka med chokladganache och körsbär.


Det blev också halloncupcakes med citronfrosting med ett körsbär på toppen samt vanliga chokladmuffins.

Citronfrostingen hör till en av favoriterna och receptet är urenkelt:


(Psst.. Dubbla receptet om du har många cupcakes/muffins att dekorera. Jag dubblade receptet till mina 12 cupcakes för att jag ville ha rikligt med frosting.)

Kommentarer

  1. Mums! Körsbär är ju bland det godaste som finns, speciellt kombinerat med choklad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt en relativt nyupptäckt godsak här. Och dessutom är det så snyggt att dekorera med!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)