Hemgjord hallonsylt


Det är något speciellt med att koka egen sylt och ännu bättre blir det när man kokar sylt på bär som man plockat själv i trädgården - mums! Det är faktiskt svårt att misslyckas då.

När jag kokar sylt så använder jag mig utav syltsocker och då tar man lika delar socker som bär (enligt anvisningarna på paketet) men jag brukar ta lite mindre socker och istället koka sylten lite längre - helt enkelt för att jag vill ha en syrligare sylt. Till denna sylt tillsatte jag även en gnutta vaniljsocker och citronsyra.



 Ha en fortsatt skön dag i sommarvärmen!

Kommentarer

  1. Egengjord sylt är ju en sån lyx :) Vi brukar också koka sult av det vi har hemma/plockat själva. Förra året blev det körsbärssylt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Mmm.. gott med körsbär!

      Radera
  2. Underbart!!! :)
    Nu känner jag att jag måste få tag i lite hallon om så bara för att kunna göra en liten burk hallonsylt...
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag att du ska göra! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)