En sittande bebis och att sy en haklapp av vaxduk


Nu har vår lilla dotter blivit så stor att hon sitter själv och jag förstår inte hur det gick till. Det känns som hon alldeles nyss låg i vår famn som en nyfödd, ömtålig och rosa bebis men nu sitter hon alltså helt själv och fyller hela 6 månader nästa lördag. Tiden går så fruktansvärt snabbt men jag är ändå tacksam för varje dag som går - för det är helt underbart att få se sin lilla bebis växa och utvecklas!

Jag är för evigt tacksam för att jag får vara mamma - till världens bästa dotter dessutom - för det är en gåva som långt ifrån alla får vara med om och som man inte kan ta för givet. Tack Jesus för vår älskade skatt!


Dottern har även börjat att äta burkmat vilket skapar ett behov av haklappar och istället för att köpa valde jag att sy några själv. Den här haklappen är sydd av en bit vaxduk och snedslåband (kantband) och i kanten på själva fickan ligger det en ståltråd som gör att man kan vika ut fickan så att maten hamnar i fickan istället för på golvet. Ja, rent teoretiskt alltså - för i praktiken så hamnar maten på golvet, i ansiktet och på både mammas och sina egna kläder. :)

Mönster: Eget
Tyg: Vaxduk (stuvbit) från Stoff & Stil


Ha en fin dag! /Ester

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)