Gott recept på Silviakaka (Vaniljrutor)


Hur roligt det än är att prova nya bakverk och följa nya trender så är det något visst med att baka gamla klassiker som den här Silviakakan (ett kär kaka med många namn). Kakan i sig är väl egentligen inte så speciell, men glasyren är helt ljuvlig och söt!


Receptet hittade jag inne hos Pernilla Wahlgren. Det här receptet gör sig dock bäst i en liten långpanna, så nästa gång kommer jag att dubbla själva receptet på kakan för att få lite mer höjd på den. 


Kommentarer

  1. vad smarrigt det låter! Perfekt att ha på lut i frysen också ;) Måste testas!

    Kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag att du ska göra! De är riktigt goda. :) Kram

      Radera
  2. Åh det är så den heter. Min man pratade om en sån här kaka för ett år sen men jag höftade fram något i blindo. Får göra ett nytt försök :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller det är iallafall ett av namnen - tror det finns några fler smeknamn till denna goda kaka. :) Gör så! Lycka till :)

      Radera
  3. Det där ser väldigt gott ut, det ska snart bakas ..hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör du rätt i tycker jag för det är väldigt gott! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)