Lemonad på citron och lime - igen


Häromdagen gjorde jag en liten kylskåpsrensning och hittade några citron- och limefrukter som fallit bort i glömskans land. De såg inte särskilt aptitliga ut och skalen var till hälften bruna - men innan jag kastade bort dem tog jag tillvara på saften och gjorde en sats med uppfriskande lemonad.

Jag hade inte tillräckligt med lime och citron för att följa >>det här receptet  så jag gjorde ett eget.

Lemonad med citron och lime

3 st citroner
3 st lime
1 dl socker
4 dl vatten

Blanda citronsaft, limesaft och socker i en skål. Häll på iskallt vatten och rör om. Häll upp på ren flaska och servera - späd med lite extra vatten vid behov.

Kommentarer

  1. Jag vill bara göra en massa olika lemonad nu! :) Tack för peppen och underbart mysig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar! ❤ Ja, lemonad kan man aldrig få nog av så kör på du bara! ;)

      Radera
  2. Låter smaskigt! Jag gillar ju citronsmakande drycker :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, citronsmakande drycker är ju dom bästa!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)