DIY - Göra ett kakfat av tallrikar, ljusstake och lim


Nu har det gått lite längre tid än planerat mellan inläggen men det är för att min spänningshuvudvärk har gjort sig till känna så jag har inte haft orken. Men nu så ska jag dela med mig av ett kakfat som jag gjorde för några år sedan! :)

Jag älskar verkligen blåvitt porslin och blev helt förälskad i dessa när jag såg dem på Åhléns och bestämde mig direkt för att göra ett kakfat av dem. 



DIY - Göra ett eget kakfat

Du behöver:
2 st tallrikar (gärna i olika storlek eller form)
En ljusstake (Jag fyndade min på en second hand)
Lim (Jag valde ett universallim som funkar på alla slags ytor)

Gör såhär:
Prova dig fram till hur du vill ha tallrikarna, därefter är det bara att börja limma. Jag började med att limma fast översta tallriken och tills sist den understa. Låt torka ordentligt. OBS - Tänk på att kakfatet inte går att diska på grund av att limmet löses upp vid kontakt med vatten, så ta en trasa och torka av tallrikarna vid behov. :)

Ha en trevlig kväll! /Ester



Kommentarer

  1. Så snyggt! Detta kommer jag definitivt göra! Underbar sida du har:

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)