Recept på brownie i en kopp


Det här enkla, goda, chokladiga och snabba receptet blev jag tipsad om via gruppen "Baka" på facebook. Jag följde inte ursprungsreceptet till punkt och pricka utan bytte till exempel ut olivoljan mot rapsolja och la till extra kakao.

Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk när jag satte in smeten i mikron men faktum är att jag tyckte det var så gott att jag kan tänka mig att servera det som efterrätt vid nästa finmiddag. Brownien blev riktigt chokladig och kladdig - precis som jag vill ha den! Den kan med fördel serveras tillsammans med en skopa glass eller grädde och en näve syrliga hallon. 

OBS: Receptet gäller en kopp, och om du gör flera koppar så bör de värmas en i taget i mikron.  


Kommentarer

  1. Hej vännen! Men en sån skojig ide! :) mumsigt värre!!

    Hihi ja visst är det roligt! Tack!! Cafet ligger i cafe-rost gamla lokal! Bredvid leksaksaffären mitt efter långgatan! Välkommen ska ni vara!!! :))

    Kraaam Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så härligt! Måste verkligen titta förbi där nästa gång vi är i byn. :-) Mysiga caféer behövs! Stort lycka till! Kram

      Radera
  2. Oj! Detta lät verkligen gott! Tack för tipset! Måste absolut testas! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! :D //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  3. Vad spännande! Aldrig hört talas om brownie i mugg tidigare, men det ser ju riktigt gott ut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det hade inte jag heller men det är riktigt gott vill jag lova! Och alldeles för enkelt att göra ;) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  4. Men åh så smarrigt det ser ut! Ska testa i helgen! Men lite farligt också, risken finns att jag går å värmer brownies hela tiden nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja.. Det är just det som är det farliga. Speciellt när man går här och är höggravid med ett ständigt sötsug. ;) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  5. Mumsigt! Detta måste jag pröva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  6. Oj så bra! Det här ska jag spara tills nästa gång vi åker till stugan - där är bakmöjligheterna minst sagt begränsade. Men micro, det finns :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör du rätt i tycker jag! Det är verkligen en av mina absoluta favoriter numera :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)