Sytt ett avtorkningsbart överdrag (eller fodral) av vävplast till IKEAs skötbädd


Nu har jag sytt ett till överdrag till skötbädden från IKEA. Den här gången valde jag att sy överdraget av vävplast vilket kändes som en smart lösning för att slippa använda sig av handdukar och plastad frotté - men jag hade fel. Det här tyget ger en ganska obehaglig och klibbig känsla vid hudkontakt så vi använder ändå en handduk för att lillan ska få det så bekvämt som möjligt vid blöjbytet och då finns det liksom inte längre någon vits med ett avtorkningsbart tyg..

Så, summa summarum så tycker jag mer om överdraget i vanligt bomullstyg som jag sydde innan lillan föddes och jag kommer nog satsa på att sy ett till bomullsöverdrag istället. :) 

Ha en trevlig kväll!  /Ester


Mönster: Mitt egna, men jag har skrivit en beskrivning här:
Tyg: Metervara från IKEA


Kommentarer