Lakritspralin - recept på lakritsganache



Häromdagen la jag ut ett favoritrecept på polkagrisganache  men det receptet kommer verkligen på delad 1:a plats med detta ljuvliga recept på lakritsganache!

Sedan jag smakade dem för första gången för något år sedan så har jag haft en hatkärlek till kombinationen choklad-lakrits. Jag har inte kunnat avgöra om jag faktiskt tycker att det är gott eller inte - men nu några år (och satser) senare så kan jag stolt säga att jag älskar det och jag förstår inte hur jag någonsin kunde tvivla. 

Har du inte redan testat liknande smakkombination så utmanar jag dig att prova dessa inom en snar framtid - det är en smakupplevelse som man helt enkelt inte får missa!


Chokladskalen har jag gjort av silikonformar men det går också bra att pensla flera lager choklad inuti en knäckform och sen är det bara att avlägsna knäckformen försiktigt när chokladen har stelnat och sedan fylla dem med önskad fyllning!

Kommentarer

  1. Ser superfint ut och jag älskar kombinationen lakrits-choklad. Brukar köpa lakritskola med choklad från Chokladfabriken och den är vansinnigt god.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mmm.. det lät gott! Jag provade att göra lakritsknäck förra året och det var riktigt gott det med. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)