Polkapraliner - recept på polkagrisganache





















Det börjar snart bli dags att förbereda alla julens smaskigheter och varför inte göra en sats med hemgjorda praliner? Kombinationen av choklad och polkagris är oslagbar och det är en perfekt gå-bort-present!

Chokladskalen har jag gjort av silikonformar men det går också bra att pensla flera lager choklad inuti en knäckform och sen är det bara att avlägsna knäckformen försiktigt när chokladen har stelnat och fylla dem med önskad fyllning! Här är en av mina favoritfyllningar:


Ha en trevlig lördag!

Kommentarer

  1. Det där måste jag pröva, inte bara tänka att jag ska göra det. Kram till dig dottern min.

    SvaraRadera
  2. Men oj vad gott! Praliner är något jag gjort så mycket att jag blev helt trött på det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja det är lite samma för mig, men jag tycker det är roligt att göra inför jul och nyår. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)