Julpyssel: DIY - Spraymålade kottar med glitter


Jag älskar allt som går i det vit-silver-glittriga hållet till jul och i år har jag utökat dekorationerna med lite hemmagjort pyssel. Kottarna har jag plockat i skogen där vi bor och sedan har de fått sig en omgång med vit sprayfärg (sådär slarvigt fint) och lite glitter på en del.

Riktigt roligt och fint om jag får säga det själv och säkert ett lämpligt pyssel att göra tillsammans med barnen!


DIY - Glittriga kottar


Du behöver:

* Kottar
* Sprayfärg
* Lim
* Glitter

Gör såhär:

1. Plocka kottar i skogen eller köp på någon hobbyaffär.

Tips: Kottarna som jag plockade var både blöta och "stängda" så jag lät dem ligga framför kaminen i några dagar och sakta men säkert började alla kottar att torka och "öppna" sig.

2. Spraya kottarna i valfri nyans. Låt torka.

3. När färgen har torkat helt så är det dags att limma på lite glitter. Stryk på lim på kanterna (eller där du vill ha glittret) och strö över glitter. Låt torka - sedan är de redo att dekoreras med!

Tips: Jag hade ett bakplåtspapper under kottarna när jag limmade på glittret för då kunde jag skaka av allt överflödigt glitter från kottarna och återanvända det.

Lycka till!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)