Målat om en byrå i furu till lätt shabby chic


På IKEA hittade vi en lämplig byrå till förvaring i hallen men den var dessvärre i furu vilket inte alls passar sig i vårt hem så jag bestämde mig för att ge den en omgång med färg.

Jag har försökt skapa en lätt shabby chic-känsla genom en vit grund med nötta och mörka kanter. Kanterna har jag fått fram med hjälp av svart hobbyfärg, tops och lite sandpapper.

Jag började med att måla hela byrån med ett lager vit färg, när det hade torkat målade jag alla kanterna svarta med hjälp av bomullstops, sedan målade jag ytterligare ett lager med vit färg och när det hade torkat så tog jag fram sandpappret och började gnugga fram den svarta färgen. Jag avslutade det hela med att ta lite extra svart färg på de ställen där jag tyckte att det behövdes. Knopparna (som en dag ska bytas ut till något roligare) har också fått sig en omgång med den svarta färgen.

Den vita färgen är en matt lackfärg från Rusta och den svarta är en halvblank lackfärg från Panduro.

>>Såhär såg byrån ut innan målningen...  


Kommentarer

  1. Jätte fin!! Och visst är det roligt att experimentera med färger :)

    Kram och tack för allt fint du skriver!!
    Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är så roligt! Tänk vad lite färg kan göra... :)

      Det är inget att tacka för - skriver bara från hjärtat! Kram

      Radera
  2. Superfint, vilken skillnad! det är så himla bra med målarfärg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ❤ Ja, målarfärg är en bra uppfinning det! :-)

      Radera
  3. Snyggt, bra tips! Färg kan verkligen göra skillnad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det kan det verkligen göra. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)