Recept på Chokladfudge (chokladkola) som smälter i munnen


Här kommer en chokladigare variant på det senaste inlägget med vit fudge - nämligen chokladfudge. Bloggen Söta saker, som receptet kommer ifrån, kallar denna sötsak för chokladkola men jag tycker att chokladfudge är ett mer passande namn. Fudgen blir dock känsligare än vanlig (köpt) fudge och när man stoppar in biten i munnen så tar det inte många sekunder innan den börjar smälta. Mmmmmmm.....  det är så gott!

Så gör en sats till er själva eller varför inte ge bort till någon du tycker om?


Kulprov = Kulprov är när man häller en del av smeten i ett glas vatten och ser ifall kolan går att forma till en kula. Om den gör det så är kolan färdig och om det inte gör det så behöver den koka längre. Upprepa gärna processen med jämna mellanrum så att du inte kokar kolan för länge. 

Kommentarer

  1. Men Å tack för alla goda ting du frestar till med hela tiden!!! :)) Ser så galet gott ut hela tiden!

    Haha ha! Tror kanske det finns en och annan ranglig grej du kan hämta upp här hemma hihi.. ;)

    Kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra! :D Haha, då kommer jag och plockar grejer! ;) Kramar

      Radera
  2. Hm, undras om det kan vara sådant som min farmor brukade baka? Smakar det liksom mäktigt, "torrt", sött och så blir man jättetörstig av det? Och som en blandning mellan choklad och knäck?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... Mäktigt - ja, torrt - ja, sött - ja, törstig - ja, men vet inte direkt om det är någon blandning av knäck och choklad, men kanske i smaken iofs? Nu var det ett år sedan jag åt dem sist så jag får nog göra en sats så får jag återkomma med svar. ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)