Har sytt ännu ett överdrag till skötbädden från IKEA


Men.. hallå? Ännu ett överdrag?

Ja, skötbädden är ju trots allt en pryl som kommer att ligga framme ett bra tag så jag tänkte att det kunde vara roligt att ha några olika överdrag att variera med. :)

Jag sydde inte för så längesedan ett överdrag i vävplast men kom på ganska snart att jag tycker det är bättre och snyggare med vanligt bomullstyg vilket resulterade i det här överdraget. Om du vill veta hur jag har gått tillväga så finns det en beskrivning här: DIY - Hur man syr ett eget överdrag till IKEAs skötbädd

Ha en fin kväll! //Ester

Kommentarer

  1. Fint gjort! Och tack för en bra idé! Toppen med din beskrivning, ska jag nog testa själv! 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det tycker jag absolut att du ska göra! :)

      Radera
  2. Blir så pepp på att plocka fram symaskinen när jag går in här! Tyvärr är jag rätt kass på att sy, det är något med att mäta och göra saker rakt som inte riktigt funkar för mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad glad jag blir! ❤ Haha, det där med att mäta är inte riktigt min grej eller så jag syr ofta på känsla. Resultaten blir ju inte lika bra då men det går så mycket snabbare. ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)