Slott och prinsessa-tårta till min 6-åriga brorsdotter



I lördags fick jag äran att göra två tårtor till min brorsdotters 6-års kalas och hennes önskan var att det skulle vara ett prinsesstema på tårtorna och här är resultatet.

Jag gjorde en prinsessa som fick sitta på ena tårtan och den andra tårtan gjordes till ett slott - även om det blev (för att stjäla min brors ord) en mer Hobbit-liknande borg än ett slott. :) Vi kan ju låtsas att jag försökte göra en prinsessversion av The Shire men sanningen är att kanterna på tårtan blev rundare än jag ville men det blir tyvärr lätt så när man använder grädde att spackla med... Som tur är blev brorsdottern nöjd i alla fall!

Ha en fortsatt fin kväll! //Ester


En av tårtorna är gjord på glutenfri tårtbotten och den andra är gjord på köpta bottnar. De är fyllda med hallonkräm och vaniljkräm, spacklade med grädde och täckt med mmf (marshmallowsfondant). Dekorationerna är gjorda i sockerpasta. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)