Sista-minuten-tårta (Frilly eller ruffle tårta) och Willys egna marsipan


Min älskade make fyllde år i fredags och tanken var från början att jag skulle göra en vacker moussetårta till honom men efter några dagar med sömnbrist och förkylning så fick det bli en sista-minuten-frillytårta med den vanliga fyllningen i istället.

Jag hade dock ingen kavlingsmarsipan hemma (som jag brukar använda) och testade därför i min panik att använda Willys egna marsipan och jag blev glatt överraskad! Den var inte så jättebra att göra dekorationer av (därav den hängande rosen) men den fungerade helt okej att använda till att täcka tårtan med och jag kommer absolut se till att ha en "marsipankorv" hemma för akuta tårtsituationer. :) Så, tummen upp för Willys!

Tårtan är gjord på rulltårtsbottnar, fylld med hallonkräm, vaniljkräm och grädde. Den är spacklad med grädde och täckt samt dekorerad med marsipan. 

Ha en fin kväll! //Ester


Kommentarer

  1. Den blev ju jättefin! Vet du, jag använder alltid Willys marsipan, tycker det är den bästa marsipanen som finns! Den är god och den är lätt att forma och täcka tårtor med. Bästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh, sedärja, vad roligt! Då ska jag definitivt ge den marsipanen fler chanser. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)