Att sy en egen amningskudde


11 dagar kvar till beräknad födsel och bebistemat fortsätter!

Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte en aning om detta är något jag kommer att använda eller inte men eftersom jag hade både tid och inspiration så bestämde jag att sy mig en amningskudde - utifall att. :)

Det finns en hel del olika beskrivningar på amningskuddar på nätet och jag valde den som såg lättast ut vilket var den här L-formen som man knyter runt midjan. Jag sydde först själva kudden i ett gammalt lakan och sedan gjorde jag ett överdrag med örngottsöppning så att det ska vara lätt att ta av och tvätta vid behov. 


Mönster: Jag gjorde ett eget utifrån en beskrivning som jag hittade på nätet. 
Tyg: Ett gammalt vitt lakan till innerkudden och ett bomullstyg från Stoff&Stil till överdraget. 
Stoppning: Jag använde innehållet från cirka 2 st innerkuddar från IKEA.

Ha en trevlig söndag!

Kommentarer

  1. Hej vännen.
    Jag fick låna Eriks systers amningskudde. Jag använde den ganska mycket i början. Ett babynest rekomenderar jag att du syr om du har tid och ork. Det tyckte vi var super. Bara att flytta med sig barnet från rum till rum där man befinner sig medan barnet ligger där i och sover. Hoppas vi ses i veckan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, vi har också fått låna en sån och jag tror den kommer bli använd flitigt. :) Blir lite sugen på att sy en själv också men får se hur mycket tid och ork jag har! Kramar

      Radera
  2. Vad fin den blev! Hoppas du får användning för den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det hoppas jag med :D //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  3. Hej, vad glad jag blev att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade hit!! Vilken fin blogg du har! Och din amningskudde var finare än den jag köpte.

    Ha en fin start på veckan! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för din fina kommentar! :) Önskar dig en fin start på denna vecka med! //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)