Lantliga kylskåpsmagneter av klädnypor och papper


Det känns som om jag uppdaterade bloggen alldeles nyligen men insåg nu att det redan gått en vecka sedan sist. Nåja, jag får skylla på att jag är höggravid och att jag har legat däckad av förkylning de senaste dagarna. Tack för att ni troget tittar förbi här trots dålig uppdatering! 

För ungefär fem år sedan köpte jag hem en ask med magneter och sedan dess har de legat i pyssellådan i väntan på att få bli använda och nu är den tiden äntligen här! Bättre sent än aldrig - eller hur? :)

Vi har haft en stor brist på starka magneter till kylskåpet så dagens pyssel fick bli några lantliga kylskåpsmagneter av papper, klädnypor och en liten skylt som också gömde sig bland pysselsakerna. Att använda klädnypor som kylskåpsmagneter är faktiskt väldigt praktiskt om man tillhör skaran av människor som förvarar sina "kom ihåg"-lappar på kylskåpet. 

Ha en fortsatt fin söndag!


Kommentarer

  1. Vilken bra idé! :) Att jag inte tänkt på att använda klädnypor som kylskåpsmagneter tidigare. Lysande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt smidigt är det faktiskt! :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  2. Mycket bra Ester, tack för tipset. Mamma

    SvaraRadera
  3. Va kul att du hittade min blogg! Jag är lite seg att svara ; p när är det du har bf? Två dagar kvar för min del...
    Vilka snygga magneter, vad för papper har du använt? Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ingen fara! :) Vi har bf den 27e så det är 3 dagar kvar.. Jag har använt papper från panduro :) Kram //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
    2. Spännande! Jag gick över 14 dagar med sonen så jag räknar väl inte med någon bebis inom dom närmsta dagarna. Men med sonen som fyller 2 på fredag så gör det ingenting om den väntar lite till ; p

      Radera
  4. Vilka fina magneter. Jag önskar att jag vore pysslig, hade bra ordning, kunde sy och snickra. Ack ja...jag har i alla fall träningsvärk efter skidåkning. Inte dumt det heller:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, det är inte fy skam med träningsvärk! Det skulle jag behöva lite mer av i livet. :) Vi kanske kan göra ett byte, hehe :) //Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  5. Så himla rolig idé! Det ska jag anamma ;)

    SvaraRadera
  6. Vilken bra idé! Och fint blev det också :-) //Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :)
      - Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  7. Känner att det är dags att mynta ett nytt ordspråk: Bättre pyssla till sist än att inte göra det alls! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett bra ordspråk! ;-)

      - Ester ❤ ett kreativt liv

      Radera
  8. Snyggigt!! :) Men å är det snart dax nu!! Härligt! :))

    Stor Kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hehe ja, det var dags i torsdags men det verkar som bebisen vill stanna kvar i magen ett tag till... Men den som väntar på något gott! :) Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)