Legotårta - Legocake



Jag har ett antal tårtor som ännu inte har fått se bloggens ljus och jag tänkte att jag skulle beta av dem en efter en...

Först ut är en tårta som jag gjorde för ca. 1,5 år sedan till min älskade systersons barnvälsignelse. Det här är en av de tårtor som jag är absolut nöjdast med och som blivit mest uppskattad av omvärlden - och det är inte så konstigt, för alla älskar väl lego?!



Tårtan är (om jag minns rätt) gjord på ljusa tårtbottnar, fylld med rårörda hallon och vaniljkräm/glasscreme, spacklad med grädde och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda i marsipan eller sockerpasta/sugarpaste. 

Kommentarer

  1. Åh, lego! <3 Vilken himla bra tårtidé! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm.. lego är bra! Ja, visst är det en bra idé - men äran för idén kan jag tyvärr inte få eftersom jag sett liknande på google. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)