Blixten Mcqueen-tårta och Hello Kitty-tårta

Nu är det dags att visa upp de här två tårtorna som jag gjorde till mina syskonbarn förra året. Tårtorna hade barnen själva önskat och systersonen önskade sig en Blixten Mcqueen-tårta och systerdottern önskade sig en Hello Kitty tårta.


Jag har inte sett filmen Bilar, så jag fick helt enkelt googla fram bilder på Blixten för att få en uppfattning om hur han ser ut. Vägen som Blixten kör på är formad som en sexa eftersom systersonen fyllde 6 år. 



När jag skulle göra Hello Kitty-tårtan så började tiden att ta slut och jag blev lite stressad. Såhär i efterhand önskar jag att jag bara hade gjort huvudet, för kroppen blev jag inte särskilt nöjd med - men man lär så länge man lever! :)


Tårtorna är gjorda på ljusa bottnar (>>recept finns här), de är fyllda med ett lager råröda hallon med grädde och ett med vaniljkräm/glasscreme, de är spacklade med grädde och täckt med fondant. Dekorationerna är gjorda i fondant och marsipan. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)