Vägen till ett syskon


Maken staplar ved tillsammans med storasyster och jag sitter i soffan och beundrar det lilla miraklet som precis har somnat i min famn. Jag fylls av tacksamhet. Tacksamhet för livet. Tacksamhet för min lilla familj. Tacksamhet för mina livs största bönesvar - mina barn. Att jag, trots min diagnos PCOS, får sitta här som tvåbarnsmamma till två friska och perfekta flickor. En välsignelse som övergår allt förstånd. 

Många har undrat över vägen till en lillasyster. Om det gick utan hjälp. Om det var oplanerat eftersom det blev så tätt mellan barnen. Och här kommer svaret - lillasyster var lika efterlängtad som storasyster och vi fick hjälp även denna gång. PCOS kan förbättras efter en graviditet, men den hade inte gjort det i mitt fall, och därför blev vi erbjuden hjälp igen. Vi blev lovade 6 st hormonkurer med Letrozol, 6 chanser, och därefter skulle vi troligen behöva gå vidare med andra metoder - men det behövdes bara en chans och det är vi obeskrivligt tacksamma för.   

Kommentarer