Jag är så berörd


Jag är så berörd. Så berörd av det som hänt och händer i Edsbyn. Mitt hjärta blöder för den drabbade familjen. En familj jag inte känner personligen, men känner till - som man ofta gör när det handlar om bybor. Emma, vilken hjälte du är. Du känner inte mig, och jag känner inte dig, men du är numera en förebild som jag alltid kommer att bära med mig i livet. Och jag ber till Gud, med tårar, att du snart ska få återförenas med din familj. Att ni ska få det lyckliga slut som ni förtjänar.

Jag är så berörd. Så berörd av att se att mitt i all sorg och ovisshet har en medmänsklighet vuxit fram. Pengar har samlats in. Aktiviteter har anordnats för barnen. En ung moster tar hand om sina syskonbarn. Vilka hjältar. Vilken kärlek. Vilket hopp.

Jag är så berörd. Så berörd. Och jag ber, Gud jag ber, från varje vrå i mitt hjärta, att sorgen ska få vändas till jubel. I Jesu namn, amen.

Kommentarer

  1. Få enkel, snabb och pålitlig kredit från oss på några timmar utan att behöva resa.
    För mer information: simondurochefort@gmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)