En liten och simpel vit tårta


Det känns nästan som ett brott att göra en tårta såhär enkel och avskalad, men även om jag älskar näst-intill-överdekorerade tårtor så kan det faktiskt vara riktigt fint med en simpel vit tårta ibland!

Denna lilla godsak gjorde jag för ungefär ett år sedan och jag kan inte riktigt minnas vad den innehöll - men jag gissar på rårörda hallon, vaniljkräm och grädde eftersom det är en klassiker här hemma. Den är i alla fall täckt och dekorerad med marsipan. 

Ha en riktigt fin kväll!

Kommentarer

  1. Så enkel... men ack så fiiiin! :) Kanske helt perfekt att ta med på en picknick dessutom! ;)

    En helt underbar söndag jag fick! Med massor av ny energi! :)

    Kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Åh vad härligt, påfyllnad av energi behövs! Kram

      Radera
  2. Hej, kikar in och ser mig runt och lämnar ett spår, hoppas du vill göra detsamma.. Söt enkel tårta! Allt gott..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen! Tack för titten :) Kikar in hos dig med!

      Radera
  3. Den var jättefin! Enkel och vacker :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)