Fisketårta till en storfiskare, Födelsedagstårta


Nu har jag gjort ännu en tårta! Min pappa fyllde år i helgen och jag fick äran att göra födelsedagstårtan till honom. Jag ville göra något personligt som speglade pappa och då fick det helt enkelt bli en fisketårta! Gubben på tårtan försökte jag såklart göra så likt pappa som möjligt och inspiration har jag fått ifrån google (=andra talangfulla tårtmakare) som vanligt.

Pappa blev nöjd, och det blev jag med! Jag hade dock inte tid att lägga så mycket fokus på att ta snygga foton så ni får nöja er med halvkassa foton...


Tårtan är gjord på ljusa(köpta) bottnar, fylld med hallonkräm och glasscreme/vaniljkräm, spacklad med grädde och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda i marsipan och sugarpaste. Vattnet har en grund av blå marsipan och sedan ett lager av Dr. Oetkers blåa pyntgéle som gör det alldeles glansigt och mer naturligt.


Ha det bra och tack för titten!  :) 


Kommentarer

  1. Men vilken fin tårta!!!Du är SÅ duktig å
    kreativ <3

    SvaraRadera
  2. fantastisk! Så läcker alltså :)))
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Wow vilken helt grymt snygg tårta!!!

    SvaraRadera
  4. Shit va duktig du är!! Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket snälla du! Det värmer. :D

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)