Recept: Rabarberkräm på underjordiska rabarber


För ett tag sen gjorde jag rabarberkräm på rabarber som vi hittade under jorden. Plantorna hade blivit övergrävda i höstas (innan jag hann rädda dem) och när jag såg att en rabarber stack upp ovanför jorden så bestämde jag mig för att vi, till min mans glädje, skulle gräva upp roten och plantera om den.

Vi (läs maken) började gräva för fulla muggar och ju mer vi gräver, desto mer rabarber finner vi, men ingen rot syns till. Efter någon timmas slit och någon meter ner i marken så hittar vi äntligen på några rötter! Så nu har de fått en ny och säker plats inför kommande år och det börjar redan skymta små rabarber på det nya stället. Glädje!

Men tillbaka till krämen, vi hittade som sagt en del rabarber under jorden och det som gick att använda gjorde jag en härlig rabarberkräm på. Jag följde helt enkelt anvisningarna som står på potatismjöl-paketet och det blev kanongott!

Ha en fin dag!


Kommentarer

  1. Wow, coolt att rabarber kan växa under jorden :)! Ha en fin helg.
    Kram från Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)