Att sy ett eget babynest

Nu är jag tillbaka! I viss mån i alla fall. :) Jag har nämligen upptäckt att det inte längre är jag som bestämmer här hemma utan det är en annan liten dam som styr hur mina dagar ska se ut. Men jag älskar verkligen livet som mamma även om egentiden aldrig blir densamma igen - men det är det värt. Tusen gånger om.


Innan vår dotter föddes blev jag tipsad av många att sy ett babynest men eftersom vi så snällt fick låna ett av min kusin så behövde jag inte sy något eget - inte förrän dottern växte ur det vi hade lånat det vill säga. Så de senaste dagarna har jag passat på att sy lite medan dottern sovit och nu har hon ett nytt neste att sova i. :)

Mönstret har jag gjort själv utifrån designen som var på det lånade babynestet - ungefär som ett örngott med en kant runt om. Mitt babynest blev dock betydligt större (i alla fall längre) än ett örngott och jag har använt en bit av en skumgummimadrass som botten. 


Mönster: Mitt egna (utifrån ett lånat babynest)
Tyg: IKEA
Fyllning: Skumgummimadrass från IKEA som botten och kanten är fylld med stoppning från några IKEA-kuddar.

Kommentarer

  1. Men du! Det är ju såklart er vi hälsade på i kyrkan. Du är gift med Wilmer va? Hittade din blogg via någon annan (minns inte vilken nu) och tänkte "va trevligt med en kristen tjej men jämnårig bebis" =) men kopplade inte alls att vi gick till samma kyrka. Så kul! Ja, visst är det en spännande vardag med en liten. Tänk så mkt tid de kan ta fast de egentligen inte gör så mkt annat än att äta och sova just nu =). Ett spännade liv helt klart. Var i Uppsala bor ni?

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint. Jag gillar tyget!

    SvaraRadera
  3. Finns det möjlighet att få mönster :) så fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Tyvärr har jag inget mönster att dela med mig av eftersom jag ritade upp mönstret direkt på tyget. Men det går att utgå ifrån ett vanligt örngott fast att man lägger till lite extra på längden och sedan klipper ut en "korv" (kanten) så att den räcker runt om. Jag tror att min kant/korv är ca. 10 cm bred. Lycka till!

      Radera
  4. I wish there were a translation button. I love this nest and the fabric choice. I am making one for my little grandson.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)