LOPPIblogbag - Babylove


Det här finfina paketet fick jag hämta ut på posten häromdagen. Det är en LOPPIblogbag som innehåller LOPPImagasin, Unilever Neutral tvättmedel och sköljmedel, Philips Avent glasflaska, Barnkit från Folksam, Termometer och rabattkod från NaturalCycles och en smart burk från Bambino. Se mer info under nästa bild!

Tack Loppi!


LOPPImagasin
LOPPImagasin är ett härligt magasin till oss föräldrar som innehåller både artiklar, rabattkoder, recept med mera. Den ska jag sätta mig ner och läsa i lugn och ro så snart jag får tillfälle. Eller så snart jag tar mig ett tillfälle rättare sagt, för lugn och ro får man inte automatiskt när man är tvåbarnsmamma. ;)

Unilever Neutral tvättmedel och sköljmedel
Det här är ett tvättmedel och sköljmedel för känslig hud som är utvecklat tillsammans med Astma- och Allergiförbundet och eftersom vi har en liten bebis här hemma så ska det här bli väldigt spännande att prova dessa. Jag brukar vara väldigt kräsen med sköljmedel för att jag vill att kläderna ska lukta gott men lagom efter tvätt och jag ska återkomma med betyg om doften på detta sköljmedel. 

Philips Avent glasflaska
En glasflaska med bröstformad dinapp från Philips Avent som ska göra det lätt att kombinera amning med flaskmatning. Jag älskar Avents produkter (vi använder båda nappflaskor, nappar och babymonitor därifrån) så jag har höga förväntningar på den här flaskan! Än så länge har jag varken velat eller haft behov av att pumpa och ge flaska men när/om behovet dyker upp så kommer vi att prova den här! 

Barnkit från Folksam
Ett bra-att-ha-kit från Folksam som innehåller plåster och solskyddskräm med mera - ett perfekt litet kit för en tvåbarnsmamma med amningshjärna! Det här kommer vi att förvara i bilen så att vi alltid har det nära till hands när vi är på språng eller bortresta. 

NaturalCycles
NaturalCycles är ett sätt att dokumentera och följa sin cykel med hjälp av en termometer som mäter kroppstemperaturen och som talar om när man har fertila och icke-fertila dagar. Det är alltså ett hormonfritt-alternativ till klassiska preventivmedel som verkar väldigt populärt men som jag tror fungerar bättre för personer med regelbunden cykel än för personer med PCOS (och som dessutom ammar) - men eftersom jag har fått möjligheten att testa detta så kanske jag ändå ska prova och se om det finns någon tillstymmelse till ägglossning i väntan på att annat skydd kan sättas in. 

Puré Pot från Bambino
En smart burk från Bambino som håller tätt i skötväskan och passar bra till hemlagade puréer och barnmat. Den här ska jag definitivt använda den dagen vi kommer att börja med puréer till lilla T men just nu kan jag inte säga så mycket mer än att jag gillar storleken och utseendet på den!



Kommentarer