Fjolårets födelsedagstårta - Cherry blossom cake



Den här tårtan gjorde jag till min födelsedag förra sommaren. Jag fullkomligt älskar cherry blossom-utseendet på tårtor och jag kan sitta och googla på sådana bilder i timmar.. Det finns så otroligt många olika varianter och jag blir lika fascinerad varje gång - folk är såå duktiga!



Den här tårtan är gjord på ljusa bottnar, fylld med jordgubbar och marabou-fluff, spacklad med grädde och täckt med MMF (Marshmallows fondant). Dekorationerna är gjorda i Marsipan och flowerpaste/sockerpasta. Blommorna är penslade med ätbar pulverfärg. 

Kommentarer

  1. Wow! Superfint! Love it love it love it love it!

    SvaraRadera
  2. Himmel så fin och va duktig du e!! Stor kram
    //Gabby

    SvaraRadera
  3. Den var fin, den gjorde du hos oss. Känner igen duken, måste vara i torpet. Du är så duktig Ester. Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp det var i torpet! Förra midsommar. :) Tack! Kramar

      Radera
  4. Men vilken skapelse!!! Jättefin tårta du gjorde, den där skulle man velat smaka oxå...

    Kram på dej
    /Johanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)