Blue ombre layer cake/ Blå ombre lager-på-lager tårta


I helgen gjorde jag ytterligare en tårta - eftersom jag fick så mycket marsipan över efter bröllopstårtan så slängde jag ihop en tårta till knytkalaset i söndagskväll med. Den här typen av tårta är en av mina favoriter - både för att det är snyggt men också för att man inte behöver vara så noga med att få innehållet jämt. :) Det gäller att ta till alla knep man kan i stressade och trötta situationer!



Tårtan är gjord på ljusa (färdigköpta) bottnar, fylld med hallonmousse och vaniljkräm/glasscreme, den är spacklad med grädde och täckt med ringar och blomma av marsipan. 

Kram på er!

Kommentarer

  1. Ursnyggt! Du är riktigt talangfull :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket! det värmer! :)

      Radera
  2. Hej. Hittade just din blogg, vilka smarriga tårtor du gör. Måste sätta på en kopp kaffe jag blev så ruskigt fikasugen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)