Mitt livs första bröllopstårta



Den här helgen har bestått av bröllop, bröllop och åter bröllop! Det var våra fantastiskt fina vänner Josefin & Samuel som gifte sig och jag fick den stora och skrämmande äran att göra bröllopstårtan.

De ville ha en vit tårta med vita och rosa rosor och "snirkliga" dekorationer och efter lite inspiration från google så blev resultatet såhär. Den blev dessvärre inte helt felfri (hej fröken självkritisk) men brudparet verkade nöjda ändå och det är väl det viktigaste?!

Tårtorna är gjord på ljusa bottnar, fyllda med två lager hallonmousse och ett lager vit chokladmousse. De är spacklade med grädde och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda i marsipan och sugarpaste, blommorna är penslade med ätbar glitterfärg och pärlorna är mjuka pärlor. 





 Än en gång, stort grattis älskade Josefin och Samuel!


Kommentarer

  1. Så fin! Ser riktigt god ut :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt fin tårta!

    SvaraRadera
  3. Den var jättevacker! och jag skulle lagt in en bild på min smörgåstårta här, så skulle du sett än mer hur fin din var!

    SvaraRadera
  4. Men åh, den är superfin!!! Grymt bra jobb! Vet hur svårt det är att få till tre stycken på en gång.

    Ljusslingan är av led-lampor och blir inte så varm, men jag funderade också lite på det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! Ditt svar kom med, alla kommentarer godkänns av mig innan de publiceras. :)

      Okej, nej det borde ju inte vara någon fara men det skadar väl inte att tänka efter en extra gång. Får väl ha den tänd under uppsikt. :) Tack för svaret!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)