Midsommartårta - Fingerstårta med jordgubbar och körsbär


Under midsommarhelgen fick jag förtroendet att baka två tårtor till min brorsons 2-års kalas och önskemålet var att jag skulle göra en somrig tårta och en "pojkig" tårta - och det här blev min tolkning av den somriga tårtan. :)

Tårtan är gjord på ljusa köpta bottnar, den är fylld med färska jordgubbar och maraboufluff, spacklad med grädde och dekorerad/täckt med fingers kakor och härliga jordgubbar och körsbär. Jag knöt även ett sidenband runt tårtan för att hålla kakorna på plats och för att göra den lite festligare. :)

Den andra tårtan får ni se i nästa inlägg! Ha en fin kväll!



Kommentarer

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)