Recept: Små mini biskvier


Jag hör till skalan av människor som föredrar småa kakor framför stora och de här mini-biskvierna har blivit en av mina favoriter. Receptet på fyllningen har jag knåpat ihop själv och den blir ganska fast i konsistensen. Och eftersom jag gjorde dessa till dotterns barnvälsignelse (-och rosa dessertbord-) så dekorerade jag dem med rosa strössel. :)

Receptet kommer under nästa bild. Ha en trevlig kväll! /Ester


Biskvier

Botten
200 g mandelmassa (rumsvarm)
1 st äggvita (rumsvarm)

Gör såhär
Vispa äggvitan lätt, riv mandelmassan med ett rivjärn och rör ner i vitan. Rör till en smidig smet. Spritsa eller klicka ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och grädda i 6-8 minuter beroende på storlek. Lossa kakorna från plåten medan de är varma och låt svalna helt innan fyllningen läggs på.    

Fyllning
50 g smör
60 g smält choklad
½ tsk vaniljsocker
1 dl florsocker

Gör såhär
Smält choklden och låt svalna.Vispa smöret pösigt. Tillsätt vaniljsocker och florsocker och vispa tills det är ljust och pösigt. Rör ner chokladen och blanda till en jämn smet. Spritsa eller bred smörkrämen på undersidan (den platta sidan) av bottnarna. Låt stelna i kyl och doppa sedan kakorna i smält choklad. 

Kommentarer

  1. Hej!

    Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

    Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

    För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,

    Emilie
    Hittarecept.se

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)