Kladdkakans dag! Här är ett recept på en snabb och god kladdkaka med toblerone




Idag är det kladdkakans dag och det firar jag med ett snabbt recept på en kladdkaka som är överöst med kärlek och toblerone! Jag har lagt ut grundreceptet tidigare men skriver ut det en extra gång - bara för att det är så bra. :)

Snabb kladdkaka med toblerone (till en 24 cm form)
100 g smör
2-2,5 dl strösocker
2 st ägg
1,5 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
En nypa salt
1-2 nävar mini-toblerone (kan uteslutas)

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull och dra sedan av kastrullen från plattan. Blanda i socker och ägg och rör noggrant. Blanda i mjöl, kakao, vaniljsocker och salt rör till en jämn smet. Häll smeten i en smord och kakaopudrad form (ca 24 cm), strö över bitar av toblerone och grädda i 20-25 minuter. 

Ha en trevlig kväll! /Ester




Kommentarer

  1. Men åh, så gott det låter! Kan inte förstå att jag missade den här dagen igår. Kanske får låtsas att den är idag med så jag har en ursäkt att baka kladdkaka :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, det finns väl alltid nån ursäkt till att baka kladdkaka! ;)

      Radera
  2. Här sitter jag lite småhungrig innan lunch och ser det här. Helt olidligt! ;)
    Det ser riktigt gott ut! :)
    Kram till dig!
    //Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det kan vara farligt att läsa bloggar när man är hungrig. ;) Ha en fin helg! Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)