Recept: Cake pops (kladdkaka på pinne) gjorda av kladdkaksmuffins


När jag letade recept på cake pops för några år sedan så hittade jag bara recept där man skulle blanda kaksmulor med någon frosting eller nutella vilket jag tyckte kändes för omständigt så jag provade att göra popsen av riktigt kladdiga kladdkaksmuffins istället - vilket fungerade hur bra som helst!


Cake pops (cirka 40 st beroende på storlek)
Kladdkaksmuffins
Smält mörk choklad
Kakpinnar
Ev strössel

Börja med att göra en sats kladdkaksmuffins och låt dem svalna. Mixa eller mosa sedan ihop muffinsen till en kladdig massa och forma till små bollar. Doppa pinnens spets i choklad och tryck försiktigt in i kakbollen. Låt stelna en stund. Doppa sedan hela cake popsen i smält choklad, dekorera ev med strössel och låt dem stelna i rumstemperatur.

Tips: 
  • När cake popsen ska stelna (eller serveras) så kan man ställa dem i en oasis, i en burk med strösocker i eller vänd pinnen upp och ner och låt stelna på bakplåtspapper (såsom jag gjorde till mitt pastelliga dessertbord). 
  • Byt ut den mörka chokladen mot din favoritchoklad eller varför inte prova att använda candy melts? 

Kommentarer

  1. Måste bara få tummen ur och testa att göra dessa, ser så himla smarrigt ut! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör så! De är riktigt goda och roliga att göra! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)