Vecka 38 och förlossningstankar


Nu har vi gått in i vecka 38, bebisen räknas som fullgången och förlossningen kan ju starta när som helst. Så overkligt men spännande! Jag längtar så kopiöst mycket efter att få träffa våran lilla tjej och jag hoppas att den kommande förlossningen blir lika bra som den förra men jag är dock lite (ibland mycket) orolig över hur snabbt det kommer att gå.

Ni som har läst min förlossningsberättelse vet ju att förra förlossningen startade med tidig vattenavgång (där värkarna dröjde ett tag) och att vi därför fick några timmars förvarning men om man räknar själva förlossningstiden så gick det snabbt. Enligt 1177 ska man nämligen räkna förlossningstiden från det att värkarna har blivit kraftiga och regelbundna vilket i vårt fall betyder att vi ska börja räkna från ungefär 16-tiden fram till 20.47 då dottern föddes. Alltså var vårt förlopp knappt 5 timmar och snabbare än så vill jag verkligen inte att det ska gå - men min barnmorska gör sitt yttersta för att förbereda mig på det ändå eftersom det oftast går snabbare andra gången. Pust.

Men bortsett från oron över att inte hinna ordna barnvakt eller hinna in till sjukhuset så ser jag verkligen fram emot förlossningen. Det är ju det häftigaste man kan vara med om och jag är så tacksam för att jag ska få uppleva det igen! 

Nyfiken! När tror ni att prinsessan väljer att titta ut? :) Vi har bf den 10/8. 

Kommentarer

  1. Så fin UL-bild på lillsessan ♡ ...
    Har ingen aning när hon "flyttar ut" från enrummaren hihi men vet att hon är efterlängtad!

    /Kram & all lycka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det en bra bild! ❤ Tack så mycket! Vi hoppas att hon väljer att titta ut snart :)

      Radera
  2. Spännande!! Jag gissar på 12:e :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du har fel ;) haha, vill så gärna att hon ska komma snart!

      Radera
  3. Så spännande, gissar på att hon kommer 8/8 :-) Lycka till när det väl är dags

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hehe blir spännande att se vem som får rätt. Jag hoppas dock att hon väljer att komma tidigare än beräknat :)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)