Bebisen får dreggla eller kräkas på söta cupcakes


Häromveckan var jag till Ohlssons tyger här i Uppsala och köpte hem två söta tyger som jag tänkte sy lite bebisgrejer av och först ut fick det bli en dregglis av det här söta cupcakes-tyget. Visst är det gulligt? Nu får vi bara hoppas att den passar bebisen...

Det kanske är någon av er som vet vad bebisar (0-3 mån) har för halsomkrets? I så fall för ni gärna dela med er av den kunskapen till okunniga mig! 

Ha en fortsatt härlig kväll, 

 /E


Tyg: Trikåtyg från Ohlssons tyger och fleecetyg
Knäppning: Tryckknapp som man slår fast med en hammare eller tillhörande tång
Mönster: Mitt eget

Kommentarer

  1. Hej finaste vännen min. Jättefin! Alice dregglisar har omkrets på 30 cm. Men hennes har två knappar och det är den innersta knappen som har den omkretsen. Den är perfekt nu när hon är 2,5 månad. Hoppas detta hjälper lite. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack för infon vännen! Då tror jag faktiskt att denna kommer att passa (om än vara liiite stor men ändå), det är lättare att förminska än att förstora iaf. :) Kramar

      Radera
  2. Men så fina! Kommer bli super ju :)

    Såg att du ska mot byn!! Vad roligt :) Öppettiderna är just nu ons-fred 11-18 lörd 10-14 så självklart ska du krypa in och mysa i röran! Ha ha ;) Välkommen!!

    Kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Ja, vi var i byn över helgen men tyvärr så hanns det inte med något besök... :/

      Kram

      Radera
  3. Fina! Du kan ju alltid gå in i en affär som säljer dreglisar och tjuvmäta :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hehe, ja jag har också tänkt den tanken.. får se om jag vågar smyga med ett måttband. ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)