Sytt dregglisar till bebisen i magen


De här två pysslade jag ihop igår till bebisen i magen och fler ska det bli! Till en början kommer de väl att användas mer som en accessoar än som ett nödvändigt dreggelskydd men de är så roliga att sy så jag kan inte låta bli.

Eftersom vi inte kommer att veta om det blir en flicka eller en pojke innan den kommer ut så sydde jag en dregglis till om det blir en flicka och en dregglis till om det blir en pojke - vilken som är vilken kan ni nog säkert se. :)

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!


Mönster: Mitt egna (mätt efter min gamla docka eftersom jag inte har någon levande provdocka ännu)
Tyg: Fleece och bomullstyg samt fleece och mjuk froté
Knäppning: fastsydda tryckknappar 



Kommentarer

  1. Dagens kommentar från min äldsta dotter (8):
    Hon är ju jätteduktig! Hon är ju bättre än man kan föreställa sig :).

    Och sedan undrar hon om hon inte får göra någon tårta tillsammans med dig någon gång. Hon verkligen älskar att baka :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Hehe, tack! Vad roligt att höra. Vi får väl se om det dyker upp något tillfälle att baka framöver. Vågar inte lova något i nuläget. :)

      Radera
  2. Jag gissar att den mörkblå är till flickan och den ljusa är till pojken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, inte riktigt.. ;) Även om båda kanske kommer att användas oavsett kön.

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)