Jag har sytt ett prickigt 50-tals hårband med ståltråd



Det är inte ofta som jag bjuder på selfies i bloggen men nu är jag så illa tvungen eftersom jag ville visa upp det snygga hårbandet som jag sydde ihop igår! :)

Jag såg den här typen av 50-tals hårband på en butik för en tid sedan och när jag stod där så tänkte jag för mig själv att: "det här kan ju inte vara så svårt att sy själv". Sagt och gjort - och det var lika enkelt som jag trodde. Inuti hårbandet döljer det sig en ståltråd som gör att man enkelt kan vira ihop bandet på huvudet. :) Riktigt smart och snyggt tycker jag! 

:) Ha en trevlig kväll! /Fru Larsson


Kommentarer

  1. Hej!! Superfint hårband! Är det enbart en smal ståltråd i... Eller är det tråd på båda "sidorna"
    Vad använde du för tyg?
    Hälsningar Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det är en lite tjockare ståltråd och tråden är lika lång som själva hårbandet så hela bandet är böjbart/formbart. Jag använde ett bomullstyg som jag har köpt på panduro. :)

      Radera
  2. Snyggt, passar dig jättebra

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)