Recept: Kokosmakroner / Kokosmacarons


De här makronerna gjorde jag till det rosa dessertbordet (till dotterns barnvälsignelse) och de är utan tvekan de godaste jag har gjort hittills men det kan ju ha att göra med att jag älskar kokos. :)

Kokosmakroner
Börja med att följa receptet på makroner eller macarons (utan sockerlag), låt skalen svalna och gör sedan fyllningen nedan.

Smörkräm med smak av kokos
75 g smör
1 ½ dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
Kokosessence
Ev. pastafärg

Gör såhär
Vispa smöret pösigt. Tillsätt vaniljsocker och florsocker och vispa till en jämn smet. Tillsätt kokosessence och ev. pastafärg efter smak och tycke. Spritsa eller bred smörkrämen på hälften av skalen och lägg på ett till skal. Förvara gärna i frys och ta fram allt eftersom. :)


Lycka till och ha en trevlig kväll! /Fru Larsson

Kommentarer

  1. Så himla gott (och vad fina dom blev)!! Kokos tyckte jag inte alls om som liten men nu är det annat.. ;)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som att du lyckades väldigt bra!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)