Målat om en kär ägodel - min pigtittare

God fortsättning till er! Hoppas ni har haft en fin jul! Såhär i mellandagarna så tänkte jag dela med mig av ett av mina senaste pysselprojekt.

Det här projektet har jag tvekat länge inför och jag visste inte riktigt om jag skulle våga men som ni ser så gjorde jag det - jag målade om min gamla pigtittare. Anledningen till att jag har tvekat är för att min morfar (som inte lever längre) har gjort den och därför betyder den extra mycket för mig.

Jag visste dock att den skulle passa bättre in i vårt hem och bli mer använd om jag målade om den så efter att jag rådfrågat min mamma (om hon trodde att morfar skulle ha tagit illa vid sig) så tog jag fram sandpapper, pensel och vit färg. 

Jag ville att utseendet skulle bli lite smutsigt, ojämnt och shabby chic-liknande och jag tycker att jag lyckades med det! Jag målade först ett tunt lager med vit färg men sedan tog jag penseln och duttade på mer färg för att skapa ett ojämnare utseende. :) Jag blev nöjd och den kommer nog att få flytta in i dotterns framtida barnrum! 

Trevlig kväll! /Ester

Kommentarer