Gravid - Vecka 18-19


Jag hann aldrig göra ett inlägg om vecka 18 förra veckan på grund av kalasförberedelser (som skymtas i bakgrunden och som visas upp vid ett senare tillfälle) så nu blir det ett kombinerat inlägg för vecka 18-19. :)

Ganska exakt efter att jag postade inlägget om vecka 17 så började bebisen att ge sig tillkänna och sedan dess har jag känt buffar varje dag - idag syntes de även tydligt från utsidan så att pappan fick se! ❤ Det känns helt fantastiskt med dessa små livstecken även om allt känns ganska overkligt fortfarande. 

När man väntar första barnet så har man ju all tid i världen till att sitta och tänka, drömma, känna efter och till att längta men när man har en aktiv 1-åring hemma så hinner man inte det. Det här har fått mig till att känna dåligt samvete mot bebisen, för att den inte får samma uppmärksamhet som dottern fick när hon låg i magen, men jag har börjat inse att det ÄR skillnad på att vänta andra barnet och att det är okej - för kärleken är ju densamma!

Nu längtar vi massor till rul nästa vecka! Trevlig kväll på er! 

Kommentarer

  1. Vad fin! Och mysigt att få känna sparkar! Hoppas RUL går bra till veckan, håller såklart alla tummar :) Satt precis och kollade igenom bilderna vi fick från vårat RUL och känner en stark lust att göra ett till ultraljud ;) Kramar

    http://myinspiration.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, väldigt mysigt med sparkar! Ja nu ska det bli spännande med rul! Det blir så verkligt när man får se sin lilla bebis. :) Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)