Gravid - Vecka 21, Sammandragningar och att göra ett rörelseschema


De senaste dagarna har jag känt av väldigt mycket sammandragningar. Det är ju skönt att veta att livmodern övar sig på det som komma skall men det är samtidigt en påminnelse till mig om att jag måste ta det lugnt. Jag hade mycket sammandragningar under förra graviditeten också och fick åka in på extra kontroller på grund av dem - livmodertappen var då oberörd och jag hoppas att det är samma sak den här graviditeten. Den lilla ska ju växa till sig betydligt mer innan hon får lämna magens trygga vrå. :) 

Jag har även börjat lite smått med att notera tiderna för hennes rörelser så att jag lättare ska kunna hålla koll på eventuella aktivitetsförändringar framöver. Än så länge kan jag säga att kl 19 verkar vara en given vakenperiod för den här prinsessan. :)


Kommentarer

  1. Grattis till graviditeten! Jag snubblade in här helt av en slump och ser att vi bor i Uppsala båda två och väntar barn nummer två ganska exakt samtidigt (jag är beräknad 5/8). Jag kikar in igen framöver- roligt att följa någon annan i samma skede! :) Lycka till med allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och grattis själv! :) Vad roligt att "träffa" på någon mer som väntar nr två i augusti. :) Hur gammal är första barnet? Lycka till med allt du med!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)