DIY - Smyckestavla för örhängen


Idag har jag "uppdaterat" min smyckestavla här hemma med hönsnät istället för snören och då tänkte jag passa på att ge en beskrivning på hur man gör en sån här smyckestavla på ett enkelt sätt.


Du behöver:

* Tavelram
* Tapet / papper / tyg
* Hönsnät
* Örhängen
* Ev. en bit kartong

Gör såhär:

1. Klipp ut en bit tyg eller papper (jag har använt en tapet) som ska utgöra bakgrunden för din tavla. 

2. Klipp ut en bit hönsnät så att det passar till tavlan + 0,5-1 cm att vika in runt kanterna. 

3. Lägg pappret/tyget på en bit kartong (eller baksidan på ramen), lägg sedan hönsnätet över och vik kanterna. 

4. Sätt fast tavlan i ramen och häng upp dina örhängen.  

Färdigt! Lycka till!



Kommentarer

  1. Oj du verkar vara en pyssligare Ester än mig.. Fina och goda saker var de här:) Allt gott

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)