En gardinlängd blev två gardinlängder


Åh, jag älskar verkligen att hösten är här! Nu har jag äntligen en bra ursäkt till att tända ljus i varje rum i huset trots att maken nästan storknar av värmen som följer.


Men det är inte bara nya ljus som får flytta in utan även en nya gardiner. Jag fick en gardinlängd av min mamma för länge sedan som hon tänkte att jag kunde använda till att sy något av - och så rätt hon hade! Efter att ha haft ljusa (läs: vita) gardiner i köket under en låååång tid så kände jag behovet av något mörkare och murrigare och det är här mammas gardinlängd kommer in i bilden.

Jag hade ju tyvärr bara en längd - men med hjälp av ett gammalt lakan och en stund vid symaskinen så förvandlades en till två. Jag klippte helt enkelt av längden på mitten, tog en bit lakan och förlängde så mycket som det behövdes och vips så hade man nya gardiner i köket. Love it!


Ha en fortsatt fin kväll alla läsare! 
Och tack för era kommentarer - de värmer hjärtat! 
Kram från E





Kommentarer

  1. Så fint det blev! Mysigt oxå med alla ljus :)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, ljus skapar den bästa hemmakänslan!

      Radera
  2. Åh, jag önskar verkligen att jag kunde ha din inställning till hösten! Jag är mer åt det bistrare hållet, även om jag döljer det väl (mohahahaha!) Rätta takter med att sy om och skapa, jag gillar verkligen mönstret också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fake it till you make it! ;-) Ja jag tycker man får lite mer liv i kroppen när man skapar och pysslar under hösten - annars är det lätt att hamna i soffan och gå in i någon slags tv-dvala.

      Radera
  3. Så fina gardinerna blev! Jag älskar också levande ljus. Och min man storknar nog lika mycket som din av värmen. Men man måste liksom. Han får stå ut :). En stund i alla fall. Ha en mysig höstkväll och helg!

    Kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, ja precis - det får de tåla! Kram

      Radera
  4. Svar
    1. Hehe, ja eller helt enkelt för lat för att dra mig ut och köpa nya gardiner. ;-)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)