Nu har jag sytt klart bebisfilten


Nu har jag blivit klar med en filt till bebisen och det här är ett projekt som legat på att-göra-listan under en lång tid. Det kanske verkar som om det är ett evighetsjobb med alla smårutor men om ärligheten ska fram så köpte jag ett tyg med färdiga rutor - så jag slapp allt klippande.

Jag har sytt fast ett fleecetyg på baksidan genom att sy runt alla rutor i tyget och avslutade med ett kantband (snedslå) runt om för en snygg finish. 

Nu längtar jag tills vi får börja använda filten!


Mönster: Inget
Tyg: Rutmönster från Åhléns, Fleecetyg från IKEA och snedslåband från Åhléns
Tygetikett: Köpt hos Ikast Etiket

Kommentarer

  1. Du är såå duktig å kreativ!!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack så mycket!! Vad glad jag blir :-)

      Radera
  2. DU är såå duktig å kreativ!!! <3

    SvaraRadera
  3. Hej, frågade även på fb, när köpte du tyget? Finns det kvar fortfarande? Kollade på nätet och det verkade inte finnas... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag svarade på facebook igår, men svarar här också. :) jag vet tyvärr inte om det finns kvar, jag köpte tyget i våras nån gång men då var det på rea så de kanske har sålt ut allt. :/ Kram

      Radera
  4. Jättefint! Skulle så gärna sy ett jag med till vår lilla som kommer i början på mars. Måste bara införskaffa en symaskin först då jag antar att den lilla resesymaskinen jag fått från svärmor kanske inte riktigt räcker. :) Får bli tidigt vinter-projekt och då är det bra med lite inspiration, tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att ha en symaskin underlättar ju en del! Men som sagt - du hinner! Det är ju ett tag kvar till mars. :) Lycka till!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)