DIY - Serveringsförslag till glöggen och recept på pepparkaksdeg


Älskade Jul, äntligen är du här! Som jag har längtat!

Den här smarta idén kan jag inte ta åt mig äran för, men visst är det ett fiffigt sätt att servera pepparkakor på? - Speciellt till glöggen! 

DIY: Jag gjorde som så att jag stansade ut hjärtan med en liten pepparkaksform som vanligt men innan jag stoppade in plåten i ugnen så skar jag bort en bit deg med en kniv. Viktigt att tänka på är ju att pepparkakan alltid flyter ihop lite under gräddningen så det är bra att skära bort en bit extra än vad som behövs.

Trevlig första advent allihopa!


Det här receptet kommer ifrån boken "Sju sorters kakor" men jag har lagt till kardemumma och tar ibland lite extra mängd av kryddorna för att jag helt enkelt älskar pepparkakor med mycket smak.  

Kommentarer

  1. Men så fiiiint! Det där måste jag prova!!! :)) Och vilken snygg gran du fixat!! Älskar den! :))

    Men ja en mycket känd fönstertillverkare på våran ort... jag tror du vet vem! ;) hihi! Tog bilder för deras nya produktkatalog! Dem sökte ett varmt och mysigt hem för sina bilder och hade snappat upp att vi hade dragiga fönster! hihi!! Ibland ska man ha tur!!! ;) Ett fejkat barnkalas dukades upp med några supersöta ungar och bland annat Max blonda kalufs :) Och jag kan lova att dem fick till så mycket levande, härliga bilder den där dagen! Proffsigt kan jag lova!!! :)) Hoppas kunna få visa några bilder i vår för er alla!

    Ha en fin 1:advent!
    Kram Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!! :) Oh, vad spännande! Jag tror jag vet vem ;) Ser fram emot att få se foton i framtiden! Ha en fin första advent i efterskott du med! Och ha en skön vecka! Kram

      Radera
  2. Så sött! Jag har sett små pepparkakshus som man kan göra och sätta sådär, men det här var ju betydligt enklare - och lika fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, de har nog jag också sett - de är häftiga! Men det fick bli en enklare variant för min egen del ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)