Recept på fudge av juleskum eller skumtomtar


De här gobitarna har det varit ett sådant ståhej om i en pysselgrupp på facebook som jag är med i så jag var ju bara tvungen att prova dem själv eftersom jag fullkomligt älskar juleskum (eller skumtomtar som jag kallar dem).

Receptet är riktigt enkelt och barnvänligt vilket jag gillar men resultatet ger en väldigt sötsliskig fudge som smakar mycket socker - men de är helt klart ett roligt alternativ till allt chokladigt julgodis som finns och jag kommer säkert att prova det igen! 

Nu börjar strax Jul med Ernst så nu drar jag mig till soffan och önskar er en fortsatt trevlig kväll!




Kommentarer

  1. Tack för tipset! Jag ska göra lite julgodis och ge bort i julklapp så denna är definitivt ett alternativ! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var så god! Ja, det är roligt med något alternativ till allt chokladigt som lätt blir vid jul :-)

      Radera
  2. Men oj så gott det ser ut!!! Jag älskar fudge och dessa är ju inte så jättesvåra att göra, kanske dags nu.
    Förresten, jag vet inte om jag sagt det förr när jag varit här, eller bara tänkt det, men vilken snygg layout du har på din blogg!.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för den fina kommentaren! Vad glad jag blir att du gillar layoten :-)

      Radera
  3. Ska testa de ikväll, verkar som en toppen recept! :) Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)