Enkelt recept på hur man gör ett eget ätbart lim



För ungefär ett år sedan köpte jag hem CMC för att jag ville prova att göra ett eget ätbart lim men det är först nu som jag har kommit till skott att prova det - och oj vad jag önskar att jag hade testat det tidigare!

Jag tyckte att limmet blev både bättre i konsistensen än det färdiga limmet som jag köpt tidigare och det var mycket lättare att arbeta med. Det blir dessutom betydligt billigare att göra eget eftersom man bara behöver använda en liten mängd CMC. Jag använde mitt egna lim till att bland annat göra -de här blommorna- och till att limma fast dekorationerna på tårtorna.

För er som inte vet så är CMC ett pulver som kan användas för att göra en sockerpasta mer elastisk eller, som jag har gjort, till att göra ett ätbart lim. Det går att köpa CMC hos till exempel Tårtdecor



Kommentarer

  1. Smart! Sparas genast ska bara komma ihåg det också när jag behöver använda det ;) :D
    // Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ju just det som är problemet med smarta idéer - att de glöms bort när man behöver dem. ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)