Juliga cupcakes - recept på pepparkaksmuffins med lingonfrosting



Igår slog baklusten till och det resulterade i några juliga cupcakes med smak av pepparkaka och lingon. Att baka pepparkaksmuffins med lingon i har blivit något av en jultradition här hemma men istället för att göra mina vanliga pepparkaksmuffins (-som ni hittar här-) så kände jag för att lyxa till det med en frosting till - och såhär blev resultatet!


I receptet har jag hänvisat till ett fantastiskt grundrecept på vaniljmuffins som jag har använt sedan barnsben och ni hittar det -här-

Jag kan även tipsa er om att göra en egen blandning av pepparkakskryddor som ni kan använda till alla era pepparkaksbak - eller varför inte ge bort till någon i julklapp? Mitt recept hittar ni -här-



Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka!


Kommentarer

  1. Jättefina, och frosting är ju alltid ett lyxigt måste tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Oj oj så fina bilder du tagit :) Och muffinsarna ser SÅ goda ut. Jag har aldrig någonsin smakat ett bakverk med lingon i, haha. Jag tycker inte om det i vanliga fall men kanske det skulle kunna gå hem när det får blandas i en smarrig frosting! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Hehe okej, ja jag tycker pepparkakor och lingon går riktigt bra ihop - smakerna gifter sig som det så fint kallas. ;)

      Radera
  3. åh, dom där såg riktigt goda ut! :D

    SvaraRadera
  4. Har ldrig tänkt på att man kan göra muffins med pepparkakssmak, men varför inte :)

    SvaraRadera
  5. Åh vilken underbar blogg du har! Jag är verkligen glad över att du kommenterade på min blogg, så att jag hittade hit :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack så mycket! Vad glad jag blir :-)

      Radera
  6. Åh så smarrigt det ser ut! Jag har varit sugen på att baka liknande muffins nu före jul, så jag tackar för receptet:) Och vilken fiffig gran där nedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Hoppas du gillar receptet om du bestämmer dig för att prova det!

      Radera
  7. Fina fru Elin Olars gjorde dessa efter ditt recept och bjöd på.
    Jättegoda!
    /Joy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! :D Och roligt att du gillade det!

      Radera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)