Enkel och gott recept på biskvier i miniformat



Nu har jag provat att göra egna biskvier för första gången i mitt liv. Jag vet inte varför det har tagit så lång tid för mig att testa dessa godingar för det är inte särskilt svårt.

Jag körde på en egen variant av både bottnar och fyllning och bottnarna måste vara det lättaste man kan göra egentligen - det är bara att blanda riven mandelmassa och äggvita.

Hoppas ni alla har haft en fin helg trots Sven och snöstorm! 

(Här har jag skrivit ut receptet i ett nytt inlägg så att det ska bli lättare att läsa: Recept på mini biskvier)




Kommentarer

  1. Åh!!! Det vattnas i munnen :) Jag älskar biskvier och det var alldeles för länge sedan jag gjorde. Ser underbara ut!
    Ha en fin dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med!! Kommer dock att prova göra dem snart igen med någon annan fyllning. :D Det är roligt med bakverk som man kan variera! Kram

      Radera
  2. åh, vad fina! dessa vill jag baka :)

    SvaraRadera
  3. Perfekt! Precis vad jag behövde :)

    SvaraRadera
  4. Borde vara förbjudet att lägga upp så goda saker jag fick ett akut sötsug här nu ;)

    SvaraRadera
  5. Men lägg av, biskvier är ju det godaste som finns! Och tänk att äta dom som små munsbitar! Måste göra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det gott! Gör så! :-)

      Radera
  6. biskvier är så goda... min mamma kom med en hel burk....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid till att lämna en kommentar! Det gör mig så glad! ❤

(Kommentarer som enbart innehåller reklam tas bort)